Actie tegen Jumbo om kaartverkoop Dolfinarium te stoppen

Foto: Crispulop

Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection (WAP) is een actie gestart om supermarktketen Jumbo te overtuigen te stoppen met de verkoop van kaarten voor het Dolfinarium.

Actie tegen Jumbo

Jumbo verkoopt jaarlijks met korting entreekaartjes voor het Dolfinarium aan zijn klanten. “We hebben met Jumbo gesproken en zien bemoedigende signalen, desondanks biedt Jumbo de kaarten nog wel aan”, zegt campagnemanager Sanne Kuijpers. “Het gesol met deze sociale en intelligente dieren moet stoppen. Interactie met dolfijnen en dolfijnenshows zijn vanuit educatief oogpunt problematisch. We zouden het toejuichen als een bedrijf als Jumbo zich hiervan distantieert.”

Jumbo email sturen

World Animal Protection vraagt mensen om Jumbo per e-mail te laten weten tegen de kaartverkoop te zijn. Met de actie hoopt World Animal Protection een signaal af te geven en Jumbo te motiveren tot een diervriendelijke keuze. Niet alleen Jumbo verkoopt kaarten voor het Dolfinarium. Ook onlineplatforms zoals Vakantieveilingen en de Nederlandse Spoorwegen verkopen kaartjes met kortingen die oplopen tot 61 procent. Eerder besloten de ANWB, HEMA, en supermarktketens Spar en Lidl om geen kaarten meer voor het Dolfinarium te verkopen.

Meer nieuws

Voor meer nieuws kunt u Harderwijk Nieuws toevoegen op uw social media kanalen. Ook kunt u lid worden van onze nieuwsbrief. En kunt u ons via push-meldingen op uw beeldscherm krijgen. Ook voor regionaal nieuws kunt u terecht bij de buren. Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws en Ermelo Nieuws. Adverteren kan natuurlijk ook! Adverteren op de meest gezochte Facebook-pagina voor Harderwijks Nieuws? Mail dan naar [email protected] of bel naar 06-42022831.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen